No jo pitkä aika kun olen viimeksi käynnyt päivittämässä blogiani.

Tässä on nyt puutarha töitä. Ja töissä on kanssa ollut kiirettä. Ruoat ovat olleet sitä perinteistä pääkalloa tai sitten ei laisinkaan ruokaa. 

Mulla on vanhempieni luona vihannesmaa. Isä rakensi mulle tässä kanssa lasisen kasvihuoneen, jonne istutan kasvialustoille (kekkilän) tomattia ja paprikaa. Yhdet kumpaakin tainta kävin ostamassa puutarhalta. On omiakin, mutta ne on pieniä taimia kun tuo kasvihuone-idea tuli niin myöhään, joten voi olla että niistä ei tule mitään. Ikkunat sain työkaverilta ilmaiseksi, kun heidän rivitalosta vaihdettiin ikkunat. Sisko on kateellinen, kun mun kasvihuoneessa on sälekaihtimet ja hänen omissa omakotitalon ikkunoissa ei ole missään sälekaihtimia :)

614851.jpg

Tällaisen silkkikukka-asetelman tein mun ystävälle joka oli polvileikkauksessa. Pikaisia paranemisia, Annukka! Nämä kukat ei ainakaan kuihdu, eivätkä aiheuta allergiaa kenellekään paitsi ehkä niille, jotka eivät pidä silkkikukista ;). Minä ainakin pidän. Mulla oli hääkimppukin tehty silkkikukista, kiitos äidille!

Käytiin tänään Turussa. Oli sellainen pikalähtö. Sisko soitti klo 7.45 ja matkalla Turkuun päin oltiin jo siinä tunnin päästä. Siskon piti mennä ensin oman perheensä kanssa Turkuun, mutta mies oli kovassa kuumeessa. Joten sitten lähdettiin minä, äiti, sisko ja kummipoikani reissuun, joka kesti koko päivän. Kierettiin etsimässä Mikki Hiiri aiheista rekvisiittaa kummipoikani syntymäpäiville. Sisko oli ostanut jo Idea Parkista jotain ja nyt harmitteli miksei ostanut silloin sieltä enemmän, kun täältä ei oikein löydy. Löytyy vain Nalle Puhia / Prinsessa Ruususta. Ehkä löytyy sitten kahden vuoden päästä niin kuin meillä yleensä käy. Me etsitään tavaraa ja ei löydy, mutta muutaman vuoden päästä löytyy. Näin on käynyt siskoni ja mun häihin, kun olemme etsineet koristeita / kenkiä / kankaita ym.

619735.jpg619791.jpg

Mun mukaan tarttui muutama asia Turusta. Ensimmäinen löytö oli tällainen Kaiserflexin silikonisen telarullan. Ajattelin, että se olisi hyvä marsipaanin kaaviloimiseen? Maksoin 2 euroa ;) normaalihinta oli 13,90 €. Sitten löysin Kodin Ykkösestä Lékué Gourmet-sarjan karkkimuoteiksi tarkoitettuja silikonimuotteja. Maksoi 4,90 €, normaalihinta 14,90 €, voimassa muistaakseni 31.5 asti. Mä ajattelin käyttää niitä jääpalamuotteina :)