Meillä oli yksi maito mennyt vanhaksi. Ja lupasin tehdä siitä pannaria. Päivälliseksi oli hernekeittoa ja jälkiruoaksi sitten tätä.

Mä teen aina niin, että mulla on jotain muutakin jauhoja joukossa kuin vehnäjauhoja. Nyt laitoin ruisjauhoja.

Luin joskus, että kun laittaa puoleen nestemäärään jauhot niin ei synny paakkuja. Toinen eri vinkki oli, että laittaa viimeiseksi kananmunat. No mä yhdistin nämä kaksi ja ei ole paakkuja ollut sen jälkeen.

1301920.jpg

  • 1 l maitoa (rasvaton)
  • n. 1 tl suolaa
  • n. 1 dl sokeria
  • n. 2-3 rkl öljyä
  • 5 dl jauhoja (mulla oli 1½ dl ruisjauhoja ja 3½ dl vehnäjauhoja)
  • 3 kananmunaa
  1. Kaada kulhoon puolet maidosta. Lisää suola, sokeri ja öljy. Lisää jauhot sekoittaen joukkoon. Lisää loput maidot ja kananmunat. Sekoita. Anna jauhojen turvota.
  2. Vuoraa pelti leivinpaperilla. Kaada taikina siihen.
  3. Paista 200 asteessa kunnes pannari on kypsä.
  4. Nauti haluamallasi tavalla

1301930.jpg

Mulla on tässä mansikkahilloa, mustikoita, vadelmia ja kevytkermaa.

Yksi hyvä variaatio on rasvaa ja sokeria pinnalle.